Monday, October 10, 2011

dalam hati siapa yang tahu..

hati...tak ada seorang pun yang mampu meneka dengan pasti sedalam mananya hati kita sendiri, kadangkala kita sendiri pun tak dapat nk memahami apa yang ada di dalam hati..mulut kata lain tetapi hati fikir lain..aduhai

apa yang dilihat di luar belum tentu mencerminkan apa yang ada di dalam hati kita.rumitnya permainan hati...apabila hati kita berasa jengkel jangan biarkan org lain yang terkena getahnya..cukuplah kita sendiri yang mengetahuinya dan Allah sebagai tempat mengadu, hanya Allah tempat kita menumpahkan segala keresahan dan kegusaran yang ada dalam hati kita juga sebagai tempat kita menyerah diri..
"cukuplah Allah sebagai penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik pelindung"

waktu ini, di suatu tempat ada hati yang tersenyum bahagia namun ada juga hati yang sedang dilanda kesedihan..dalamnya hati siapa yang tahu, senyum kita masih ada, tawa kita kadang-kadang masih kedengaran, gurauan juga masih diberikan kepada orang yang dekat dengan kita..tidak ada yang tahu di sebalik mimik muka yang diperlihatkan masih tersimpan sisa-sisa kesedihan jauh tersimpan di sudut hati kecil..perasaan bersalah masih lagi membelenggu diriku..


buat dirimu yang sentiasa ku sakiti, seandainya awak membaca luahan hati ini, saya memohon berjuta-juta kemaafan dari awak..saya tahu perkataan maaf saja x mencukupi untuk mengubati hati awak..tetapi seandainya masih termampu dan terdaya, insyaAllah..saya akan cuba usaha dan xkan putus asa..


Ya Rabb…

Semua datangnya dari Engkau dan semua akan kembali kepada Engkau, maka aku serahkan semua rasa ini kepadaMu Ya Rabb… Kuatkanlah aku menghadapi setiap ujian yang Engkau berikan, Ikhlaskanlah hati aku untuk menerima setiap takdir yang Engkau tuliskan kepada aku. Hanya Engkau Ya Rabb yang mengetahui dengan benar dalamnya hati aku maka aku memohon tuntunlah diri ini untuk tetap berada dalam kebenaranMu Amin Allahumma Amin..

1 comment:

  1. sedangkan Nabi ampunkan umat inikan kita sbg hamba biasa..setiap manusia pasti tidak lari drpd melakukan kesilapan..jgn risau k..segalanya baik saje..

    ReplyDelete